counter create hit

مطالب مرتبط:
«هزارپا» به اکران نوروزی می رسد؟

«هزارپا» به اکران نوروزی می رسد؟

ابوالحسن داودی گفت: با تمام شدن مراحل فنی فیلم «هزارپا» درصورتی که شرایط مناسب باشد، آن را برای اکران نوروزی ارائه می‌کنم.این کارگردان سینما که اخیرا فیلم «هزارپا» را ساخته ، اما متقاضی نمایش آن در جش ...

فعالیت هنری خواننده آکادمی گوگوش در ایران؟!

خبرگزاری فارس نوشت: خواننده آکادمی گوگوش با همکاری ۵ هنرمند داخلی و ۵ هنرمند سوئدی قصد برگزاری نمایشگاهی با موضوع «آزادی زنان» را دارد. «ارغوان» که در فصل اول آکادمی موسیقی گوگوش شرکت کرده بود، اخیراً نمایشگاه‌گردانی (کیوریتوری ...

شکست سنگین پرسپولیس مقابل ژاوی و یارانش/ تیم برانکو، پراشتباه و بی برنامه

در ادامه هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از گروه C پرسپولیس ایران ساعت ۱۹ در ورزشگاه جاسم بن حمد مهمان تیم السد قطر بود که این دیدار در نهایت با شکست ۳ بر ۱ شاگردان برانکو همراه بود. گل‌های السد را در این دیدار بغداد بونجاح در دقایق ۳۶ و ۵ ...

اکران فیلم مجید مجیدی منتفی شد

خبرگزاری ایسنا: روابط عمومی فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» اطلاعیه‌ای در زمینه به تعویق افتادن اکران این فیلم منتشر کرد.  به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی آن سوی ابرها به ک ...

کارگردان خوک از وجود لیست سیاه در سینمای ایران می گوید

کارگردان خوک از وجود لیست سیاه در سینمای ایران می گوید

یکی از اصلی‌ترین و مهمترین حاشیه‌های جشنواره فجر امسال، انتخاب‌نشدن فیلم خوک ساخته مانی حقیقی برای حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر بود؛ به این معنا می‌توانست باشد که این فیلم در قیاس با فیلم‌هایی چون امپراتور جهنم، ‌هایلایت، جشن دلتنگی، سوء‌تفاه ...

هوشنگ آزادی ور، مترجم تاریخ تئاتر و سینما از کتاب های جدیدش می گوید

هوشنگ آزادی ور، مترجم تاریخ تئاتر و سینما از کتاب های جدیدش می گوید

هوشنگ آزادی‌ور، مستندساز و شاعری است که با ترجمه دو کتاب مرجع آموزشی در حوزه تاریخ هنر نامش را ماندگار کرده است. تاریخ تئاتر اسکار براکت و تاریخ جامع سینمای جهان نوشته دیوید کوک از کتاب‌های مرجع حوزه تئاتر و سینما به‌شمار می‌روند که با ترجمه دقیق و ع ...

تدوین «بنفشه آفریقایی» به پایان رسید/ آغاز صداگذاری

ساعت: 09:31 منتشر شده در مورخ: 1396/12/02 شناسه خبر: 1316774 تدوین فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» ساخته مون ...

شکایت خانواده سید امامی از ٢٠:٣٠

مرگ کاووس سيدامامي بيش از همه، فعالان محيط زيست را شوکه کرده؛ به‌ويژه اينکه پيش از اثبات اتهام‌ها، صداوسيما در همين موضوع مستندي ساخته و پخش کرده است. مستندي که حالا زمينه‌ساز شکايت وکلاي خانواده سيدامامي از برنامه ٢٠:٣٠ شده است. به گزارش شرق، اين برنامه خانو ...

عمو های فیتیله ای در فکر ساخت «دوقلوها»

ساعت: 11:39 منتشر شده در مورخ: 1396/12/02 شناسه خبر: 1316913 محمد مسلمی با بیان اینکه برنامه «فیتیله‌ای‌ها» همچ ...

پخش اولین مستند از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در تلویزیون

پخش اولین مستند از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در تلویزیون

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی 360 درجه با موضوع بررسی حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج تولید شده است. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هفتمین قسمت از برنامه تلویزیونی ۳۶۰ درجه، موضوع سقوط هواپیمای ATR هواپیمایی آسمان ...

٩ شوک بزرگ به بازار ارز

کدام دلایل در نیمه دوم سال ٩٦ به مرور باعث افزایش قیمت ارز شدند و به عبارت دیگر ارزش پول ملی را کاهش دادند؟به گزارش ایسنا، روزنامه شرق نوشت: «بمب؛ یک عاشقانه» فیلمی از پیمان معادی بود که امسال در جشنواره فی ...

نسخه ضد جاسوسی اندروید در راه است

نسخه جدیدی از اندروید موسوم به android p  در راه است که با هدف کوتاه کردن دست مزاحمان و سارقان سایبری از دوربین و گالری کاربران طراحی شده است . به نقل از اندروید پلیس ، قرار است این نسخه ، برای امنیت کاربرانی ارائه شود که با توجه به فعالی ...

ساخت جا کلیدی شیک و فانتزی با نِی!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، گاهی اوقات برای ساخت وسایل مختلف، نیازی به ابزارهای حرفه‌ای و تجهیزات مختلف نیست و می‌توان با کمترین امکانات، وسایل کاربردی و زیبایی ساخت. در این فیلم آموزش ساخت جا کلیدی با دو عدد نِی را مشاهده می‌کنید. ...

«تنگه ابوقریب»، «به وقت شام» و «لاتاری» آثار برتر «مجمع منتقدان سینمای انقلاب»

«تنگه ابوقریب»، «به وقت شام» و «لاتاری» آثار برتر «مجمع منتقدان سینمای انقلاب»

عموهای فیتیله ای در فکر ساخت دوقلوها

عموهای فیتیله ای در فکر ساخت دوقلوها

عموهای فیتیله‌ای در فکر ساخت دوقلوها سینما و تلویزیون > رادیو و تلویزیون - همشهری آنلاین:محمد مسلمی با بیان اینکه برنامه «فیتیله‌ای‌ها» همچنان ت ...

متروی حومه تهران باید در اولویت برنامه ریزی ها باشد

استاندار تهران گفت:باید شهرک های حاشیه ای از طریق ریل به تهران متصل شوند و در این راستا با شهرداری، راه آهن و مترو جلسات مکرری داشتیم تا این مسئله حل و فصل شود. ...

از پوشیدن و روانی رفتار "خواص فریبانه" در گروه سینما/ چرا رکورد اهدای سیمرغ شکست ؟ / زمانی که این جشنواره با هدف ماندن در قدرت و سیاست می شود!

از بلبشو و روان پریشی تا رفتار «خواص فریبانه» در مدیریت سینما/ چرا رکورد اهدای سیمرغ شکست؟/ وقتی جشنواره با هدف ماندن در قدرت، سیاست گذاری می شود!

ساعت کار: 14:14 منتشر شده در مورخ: 1396/11/24 شناسه خبر: 1312202 نگاهی به آسیب از موانع اصلی سی و ششمین جشنواره فیلم ... جشنواره سی و هفتم فیلم فجر از تاریخ به پایان جشنواره به اقدامات این بخش از فیلم را می توان از جهات مختلف استثنایی قلب! این جشنواره که تو روشن تلاش ویژه مسئولان برای ماندن در قدرت است. در رابطه با آن است. دلایل زیادی بخشی از وقایع و تصمیم گیری های پشت پرده از نور است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا; مترو محمدی/ جشنواره سی و هفتم فیلم فجر از تاریخ به پایان جشنواره به اقدامات این بخش از فیلم را می توان از جهات مختلف استثنایی بر شمرد! جشنواره ای که نمودی بارز از تلاش ویژه مدیران سینمایی برای ماندن بر مسند قدرت است، موضوعی که توجه به آن، دلایل بخش عمده ای از اتفاقات و تصمیمات پشت پرده را نمایان می سازد. مدیران فعلی سازمان سینمایی برای بقا در قدرت، حساست زدایی از جشنواره فیلم فجر و خنثی سازی آن را به هر نحو ممکن در دستور کار قرار دادند. همین است که می توان جشنواره امسال را یخ زده اطلاق نمود و موارد بی شماری از این دست را برشمرد. اولین گام در این مسیر با محدود کردن جشنواره به ۲۲ فیلم سینمایی و حذف تمامی بخش های جنبی از آن رقم خورد. هدف از این اقدام محدود کردن فیلم ها، حذف تمامی فیلم های مساله ساز و مدیریت آسان تر افکار خواص و عوام در مورد عملکرد یک ساله مدیریت سینما بود. البته جالب است که در همین تعداد محدود نیز چندین فیلم به شدت مساله دار و حتی ضد نظام و با رویکرد براندازی نیز وجود داشت! در گام دوم برای شکستن شاخ رسانه ها، برج میلاد را از کاربری به عنوان کاخ جشنواره حذف نمودند، شاید در ابتدا شعار صرفه جویی اقتصادی برای این تصمیم، خواص فریبی خوبی بود، ولی ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم فجر در مصاحبه ای عنوان کرد که برج میلاد را به صورت رایگان دراختیار جشنواره قرار می دادند! موضوعی که از واقعیت پنهان در تغییر محل برگزاری جشنواره برای اهالی رسانه و اهالی سینما و جداسازی آنها پرده برداشت. در گام بعدی چیدمان فیلم ها در سینمای رسانه ها با قرعه کشی انجام شد، تا در هیچ زمینه ای حساسیتی ایجاد نگردد! در ادامه تعداد سالن های نمایش فیلم برای مردم در سطح شهر نسبت به کلیه جشنواره های گذشته کاهش یافت و سیستم جمع آوری آرای مردمی جشنواره به شکلی تغییر نمود که ظاهری جذاب و مبتنی بر تکنولوژی روز پیدا کند، هرچند در باطن بر ابهامات گذشته می افزود! همه آنچه بر سر سیاست گذاری در جشنواره سی و ششم آوار شده به همین جا ختم نمی شود و می توان شرح مفصلی بر سیاست های انحرافی مدیران سینمایی مبتنی بر محور کمرنگ کردن جشنواره نوشت که در این مقال نمی گنجد. در نهایت اعلام نامزدهای جشنواره فیلم فجر و ترکیب آنها نیز نشان از همان سیاست محافظه کاری دولت دوازدهم داشت، نامزدهایی که فاصله ۲۴ ساعته اعلام آنها تا اختتامیه، نمی توانست جریانی در رسانه ها ایجاد کند! دقیقا در ادامه همین سیاست، اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره سی و ششم تبدیل شد به تقسیم هوشمندانه غنائم بین جریان متمایل به ارزش های انقلاب و جریان اپوزیسیون! ترسیم یک فرآیند خواص فریبانه موجه! به طور کلی در این دوره از جشنواره می توان تلاش برای خواص فریبی را بوضوح مشاهده نمود، مدل رفتاری که باعث تحقق ببلشویی از تصمیمات نابخردانه و نامتوازن در مدیریت جشنواره فیلم فجر شده است. درست به همین دلیل است که امسال رکورد اهدای سیمرغ ها می شکند و تا می توانند سیمرغ می دهند، یعنی اصالت جایزه سیمرغ در جشنواره ۲۲ فیلمی امسال می شود کشک! در کارگردانی، فیلمنامه، بازیگری دو سیمرغ داده شد! جوایز خلق الساعه بخش های حذف شده فیلم اول و هنروتجربه هم در ناباوری خود دریافت کنندگان به آنها داده شد! اتفاقاتی عجیب که نتیجه آن راضی شدن همه جریانات است! هرچند در همین میانه نیز هر دو سیمرغ فیلمنامه که مبتنی بر نگاه محتوایی جشنواره است[۱] به آثار مساله دار «مغزهای کوچک زنگ زده» و «کامیون» داده شد و رکورد داری فیلم «تنگه ابوقریب» در دریافت سیمرغ و یا سیمرغ بهترین کارگردانی برای «به وقت شام» و یا جایزه نگاه ملی به «سرو زیر آب» پوشش مناسبی می شود در این خبط بزرگ در انتخاب و تبیین رویکرد محتوایی جشنواره! و البته در کنار آنها ابراز ارادت به فیلم «عرق سرد» به عنوان اثری خط گرفته از جریانات معاند نظام با سه سیمرغ نیز قابل اشاره است! اما باز هم همین ترکیب مناسب است تا مدیران سینمایی در هر جمعی بتوانند از عملکرد خود دفاع کنند، در جمع انقلابیون از رویکرد انقلابی خود بگویند و در جمع اپوزیسیون عملکرد خود را بستایند و در مجموع بر مسند قدرت بمانند! اما باید به مدیر محترم سازمان سینمایی و مشاوران ایشان گفت که تاریخ ثابت کرده چنین مدیریت هایی داوم نخواهد یافت و بعد از مدتی همه جریانات از چنین رویکردی اعلام انزجار خواهد نمود! جناب آقای حیدریان؛ بر خلاف اظهارات شما در اختتامیه جشنواره، امسال سینمای اجتماعی از سیاه نمایی فاصله نگرفته است، تولیدات دفاع مقدس با فقدان محتوا مواجه اند و اتفاقا تولید شدن همین آثار هم ربطی به مدیریت سینما ندارد، اتفاقا دیدن آثار کمدی به خاطر شوخی های اروتیکشان باعث خجالت خانواده ها می شود و اثری از نقش مدیریتی سینما در تولیداتی با مضمون مقاومت دیده نمی شود! و در مقابل جشنواره سی و ششم نمودی بارز از سینمای اروتیک شده است و نمادهای سکس از پنهان به آشکار رسیده و در برخی آثار بیداد می کند و حریم های گذشته را درنوردیده است! امروز مدیریت سینما راه را اشتباه می رود و حتی برای رهایی از تصمیم غلط حذف فیلم های اول از جشنواره فیلم فجر، تصمیم غلط راه اندازی جشنواره مستقل فیلم اولی را می گیرد، بسان کسی که پس از زمین خوردن ادامه راه را سینه خیز طی می کند! امروز مدیریت سینما درگیر یک بلبشوی تصمیم گیری و روان پریشی عجیب است، امروز خواص فریبی در سینما بیداد می کند و مدیران تنها برای بقا در مدیریت سیاست بازی می کنند! صد افسوس که هیچ هدف گذاری و نگاه استراتژیک برای نیل به سینمای آرمانی انقلاب اسلامی در مدیریت سینما وجود ندارد و نگاه ارزشی و انقلابی بدل به حلقه مفقوده مدیریت سینمای کشور گردیده است! پی نوشت: [۱] اگر تصور می کنید محتوای آثار در اهدای جوایز مهم نبوده، به سخنان صدرعاملی از اعضای هیات داوری در برنامه هفت مراجعه کنید که صراحتا گفت چون داوران با محتوای یک فیلم مشکل داشتند کلا از گردونه انتخاب ها حذف شد! منبع:سینماپرس